Reklamacje i zwroty
1. Sprzedawca udziela gwarancji na wyprodukowane przez niego Towary (dalej: „Gwarancja”), chyba
że opis Towaru, dokumentacja techniczna (dalej: „Warunki Techniczne”) lub treść Potwierdzenia stanowi inaczej.
2. Okres Gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia Towaru, chyba że opis Towaru, Warunki Techniczne lub treść Potwierdzenia stanowi inaczej. Gwarancja jest udzielana Kupującemu
i obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że opis Towaru, Warunki Techniczne lub treść Potwierdzenia Zamówienia stanowi inaczej.
3. Szczegółowe warunki Gwarancji na dany Towar, w tym zakres Gwarancji i wyłączenia, może określać osobna karta gwarancyjna, jeśli wydano ją Kupującemu.
4. Sprzedawca nie udziela Gwarancji na Towary niewyprodukowane przez Sprzedawcę. Towary te mogą być objęte gwarancją producenta Towaru. Jeżeli producent udzielił na takie Towary gwarancji, uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej.
5. W ramach Gwarancji Sprzedawca może dokonać w szczególności:
a) wymiany wadliwego Towaru,
b) naprawy wadliwego Towaru,
c) obniżenia Ceny wadliwego Towaru.
6. Zgłoszenie reklamacyjne w ramach Gwarancji powinno być dokonane przez Kupującego w formie elektronicznej, na adres e-mail wskazany w pkt. VIII. 16 Regulaminu i zawierać:
a) informacje o rodzaju, nazwie i kodzie towaru oraz dacie zakupu Towaru, a także numerze serii – o ile Kupujący posiada taki numer – Towaru, którego dotyczy zgłoszenie,
b) informację o liczbie sztuk albo ilości Towaru, którego dotyczy zgłoszenie,
c) skan faktury VAT obejmującej zakup Towaru,
d) opis charakteru zgłaszanej wady Towaru,
e) datę, miejsce i okoliczności stwierdzenia wady,
f) dokumentację zdjęciową zgłaszanej wady Towaru,
g) informacje o preferowanym przez Kupującego rodzaju świadczenia gwarancyjnego spośród wskazanych w ust. 5 powyżej,
h) dane Kupującego, w tym dane osoby kontaktowej.
7. Sprzedawca może zwrócić się do Kupującego o uzupełnienie informacji niezbędnych do podjęcia decyzji co do dalszej procedury gwarancyjnej, jeśli informacje podane przez Kupującego będą niewystarczające do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego. W razie potrzeby Sprzedawca może dokonać zbadania Towaru w miejscu, do którego, zgodnie z Zamówieniem, nastąpiła dostawa, a Kupujący powinien umożliwić zbadanie Towaru. Po uzyskaniu niezbędnych informacji od Kupującego, Sprzedawca poinformuje Kupującego czy konieczne jest dostarczenie Towaru pod adres wskazany przez Sprzedawcę, z Kupujący powinien wówczas dostarczyć Towar na koszt Sprzedawcy do wskazanego miejsca.
8. Sprzedawca jest odpowiedzialny jedynie za wady fizyczne, które powstały z przyczyn tkwiących
w Towarze wyprodukowanym przez Sprzedawcę. Gwarancją nie są objęte w szczególności uszkodzenia/wady wynikające z nadmiernej lub niewłaściwej eksploatacji lub przechowywania, a także z niewłaściwej obróbki Towarów, w tym przy pomocy niewłaściwego bądź wadliwego sprzętu. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych i wad powstałych wskutek tych uszkodzeń ani zużycia Towarów wynikającego z ich normalnego użytkowania, o ile ich zużycie nie wynikało z ukrytych wad produkcyjnych lub materiałowych. Gwarancją nie są objęte Towary, które zostały użyte w procesie produkcyjnym przez Kupującego, pomimo iż zawierały wady, które mogły zostać wykryte przez Kupującego. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia/wady Towarów wynikające z działania siły wyższej.
9. Wszelkie wady fizyczne, które powstały z przyczyn tkwiących w Towarze wyprodukowanym przez Sprzedawcę, których stwierdzenie przez Kupującego nie było możliwe przy dostawie/wydaniu Towarów, Kupujący powinien zgłosić Sprzedawcy zgodnie z ust. 6 powyżej nie później niż w ciągu 3 dni od dnia ich wykrycia. Niedotrzymanie tego terminu zwalnia Sprzedawcę z odpowiedzialności gwarancyjnej
i wszelkich roszczeń z tytułu gwarancji.
10. Sprzedawca wykonuje swoje obowiązki wynikające z udzielonej Gwarancji w terminie do 30 dni od dnia uzyskania kompletnych informacji niezbędnych do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, przy czym czas ten może ulec wydłużeniu z uwagi na działanie siły wyższej lub brak należytej współpracy ze strony Kupującego. Nierozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego w tym terminie nie oznacza uznania zasadności zgłoszenia przez Sprzedawcę.
11. W razie uwzględnienia reklamacji, ostatecznego wyboru świadczenia gwarancyjnego dokonuje Sprzedawca.
12. Ewentualne różnice pomiędzy wyglądem (wizualizacji) Towarów na fotografiach, grafikach, itp. znajdujących się w witrynie Sklepu Internetowego a ich rzeczywistym wyglądem, nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Kupującego wobec Sprzedawcy.
13. Gwarancja obejmuje wyłącznie Towary użytkowane lub przechowywane w sposób prawidłowy, zgodny z ich przeznaczeniem i z ewentualnymi instrukcjami lub zaleceniami Sprzedawcy.
14. Cesja uprawnień z tytułu Gwarancji, przysługujących Kupującemu, wymaga zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie co najmniej dokumentowej, pod rygorem nieważności.
15. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towary wobec Kupującego zostaje wyłączona, na co Kupujący wyraża zgodę poprzez zaakceptowanie warunków Regulaminu.
16. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne powinny być dokonywane na następujący adres mailowy: bok@hubix.pl.
17. Powyższe postanowienia pkt. VIII. 1-15 Regulaminu nie mają zastosowania do Kupującego, który jest Konsumentem.
18. Do Umów sprzedaży zawieranych z Konsumentem stosuje się przepisy Rozdziału 5A Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.z 2014 r. poz. 827 ze zm.; „Ustawa”), które określają odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Towaru z Umową. Wyciąg z przepisów stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
19. Konsument powinien wskazać w reklamacji na czym w jego ocenie polega brak zgodności Towaru
z Umową oraz określić czy żąda naprawy czy wymiany Towaru. Sprzedawca udzieli odpowiedzi
na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Do procedury rozpatrywania reklamacji Konsumenta zastosowanie mają przepisy wskazane w załączniku nr 1 do Regulaminu.