Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
HUBIX SP. Z O. O.
Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego oraz zasady zawierania
i wykonywania umów sprzedaży towarów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
I. Definicje:
1. Cena – wartość Towaru wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący płaci Sprzedawcy
za Towar,
2. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający utworzenie Konta,
3. Hubix lub Sprzedawca – spółka Hubix sp. z o. o. z siedzibą w Hucie Żabiowolskiej, pod adresem:
ul. Główna 43, Huta Żabiowolska, 96-231 Żabia Wola, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000500184, REGON: 147123591, NIP: 5291803171,
4. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
6. Konto – funkcjonalność Sklepu Internetowego, przy wykorzystaniu której Kupujący może
po zarejestrowaniu się i zalogowaniu, złożyć Zamówienie, a na której gromadzone są dane podane przez Kupującego oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach,
7. Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca przygotowanie i modyfikację Zamówienia przez Kupującego, wyświetlająca wartość Zamówienia,
8. Kupujący – osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna, nabywająca Towar od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
9. Operator płatności – podmiot świadczący usługi płatnicze w ramach Sklepu Internetowego,
10. Pracownik Sprzedawcy – osoba wskazana przez Sprzedawcę do kontaktu z Kupującym lub
do wykonywania innych czynności określonych w Regulaminie,
11. Potwierdzenie Zamówienia lub Potwierdzenie – potwierdzenie Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia, przekazane Kupującemu drogą elektroniczną (e-mail), po otrzymaniu Zamówienia, zawierające
co najmniej Cenę Towaru, ilość zamówionego Towaru, termin realizacji, miejsce i warunki dostawy lub odbioru Towaru oraz warunki płatności,
12. Regulamin – niniejszy regulamin,
13. Strony – łącznie Sprzedawca i Kupujący,
14. Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym: www.hubix.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może uzyskać informacje
o Towarach lub dokonać zakupu Towarów,
15. Termin płatności – dzień, w którym należność za Towar staje się wymagalna,
16. Towar – rzecz ruchoma sprzedawana przez Hubix za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
17. Umowa lub Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Sprzedawcą
a Kupującym w wyniku złożenia przez Kupującego Zamówienia i Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę,
18. Zamówienie – oświadczenie woli zakupu Towaru, złożone przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
II. Postanowienia ogólne
1. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej: eshop@hubix.pl, oraz za pośrednictwem formularza kontaktowego umieszczonego
na stronie: www.hubix.pl/kontakt.html. Kontakt telefoniczny jest możliwy w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-15:00, pod numerem telefonu: +48 468 578 440.
2. Jednym z warunków złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
3. Umieszczenie w witrynie Sklepu Internetowego określonego Towaru wraz z oznaczeniem jego Ceny nie stanowi oferty jego sprzedaży. Informacje znajdujące się na stronie Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
4. Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Kupującego w formie elektronicznej poprzez formularz Zamówienia lub rejestracji bądź – po wcześniejszej rejestracji – przy wykorzystaniu Konta. Kupujący, składając Zamówienie, składa ofertę zakupu określonego Towaru zgodnie z Regulaminem.
5. Potwierdzenie treści zawartej Umowy następuje poprzez przesłanie Kupującemu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia wraz z dokumentami stanowiącymi załączniki do tego potwierdzenia.
6. Potwierdzając Zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie dokumentów sprzedaży określonych w Regulaminie, drogą elektroniczną. Kupujący może zwrócić się do Sprzedawcy
o przekazanie dokumentów w formie papierowej, które zostaną wówczas dołączone do Zamówienia.
7. Wszelkie postanowienia Regulaminu, które mają zastosowanie do Konsumenta, mają jednocześnie zastosowanie do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
III. Przedmiot Umowy
1. Przedmiotem Umowy zawieranej między Sprzedawcą a Kupującym w wyniku złożenia przez Kupującego Zamówienia i Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę jest sprzedaż Towarów.
2. Wykaz i informacje na temat dostępnych Towarów znajdują się w Sklepie Internetowym i mają charakter poglądowy. Szczegółowe dane techniczne podawane w Sklepie Internetowym mogą w każdym czasie ulec zmianie, w tym z uwagi na ciągłe zmiany zachodzące w branży technicznej.
IV. Zawarcie Umowy
1. Kupujący wypełnia Formularz rejestracji aby założyć Konto w Sklepie Internetowym.
2. Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła określonych w Formularzu rejestracji.
3. Klient ma możliwość usunięcia Konta w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
4. W celu złożenia Zamówienia należy:
4.1 zalogować się do Sklepu Internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
4.2 wybrać Produkt poprzez dodanie go do Koszyka,
4.3 jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych Kupującego oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Towaru, wybranie sposobu dostarczenia Towaru, wpisanie danych do faktury, jeśli są inne niż dane Kupującego,
4.4 wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić Zamówienie w przypadku wyboru sposobu zapłaty podczas składania Zamówienia,
4.5 sfinalizować składanie Zamówienia poprzez użycie przycisku “Kupuję i płacę”.
5. Do momentu użycia przycisku „Kupuję i płacę”, Kupujący może modyfikować dane wprowadzone
w Zamówieniu, w tym usuwać i dodawać Towary.
6. Sprzedawca przesyła Kupującemu Potwierdzenie Zamówienia.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia do realizacji błędnie wypełnionych formularzy Zamówienia, których nieprawidłowości uniemożliwiają realizację Zamówienia.
8. Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją Zamówienia w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie do prawdziwości podanych przez Kupującego danych.
9. Dodanie Towaru do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia. Towary mogą być dowolnie i wielokrotnie dodawane lub usuwane z Koszyka.
10. Warunkiem skutecznego zawarcia Umowy jest złożenie Zamówienia przez Kupującego oraz Potwierdzenie Zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzenie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca otrzymał Zamówienie oraz przyjął je do realizacji.
11. Złożenie Zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedawcy, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia Zamówienia.
12. Wszelkie informacje zawarte w witrynie Sklepu Internetowego powinny zostać uznane za wiążące wyłącznie, jeżeli zostały wyraźnie wskazane w Potwierdzeniu Zamówienia.
13. Anulowanie Zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach,
po uprzednim pisemnym lub elektronicznym ustaleniu warunków anulowania Zamówienia
ze Sprzedawcą. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulowania Zamówienia.
V. Cena
1. Ostateczna Cena za Zamówienie złożone przez Kupującego każdorazowo określona zostanie
w Potwierdzeniu Zamówienia.
2. Ceny Towaru podawane przez Sprzedawcę są zawsze cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury.
3. Sprzedawca będzie wystawiać faktury w formie elektronicznej. Faktury w formie elektronicznej odpowiednio wysłane na wskazane w Zamówieniu adresy email będą uważane za otrzymane przez Kupującego z chwilą, gdy Sprzedawca wprowadził je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Kupujący mógł zapoznać się z ich treścią. Faktury elektroniczne będą wysyłane przez Sprzedawcę z adresu email info@hubix.pl. Sprzedawca może doręczyć Kupującemu wydruk faktury
na adres Kupującego wskazany w Zamówieniu.
4. Dokonując zakupów w Sklepie Internetowym, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
5. Cena za Towar nie obejmuje kosztu dodatkowych usług wykonywanych przez Sprzedawcę w związku ze złożeniem Zamówienia przez Kupującego, w tym w szczególności dostawy oraz montażu.
6. Naliczenie rabatu i/lub zniżki udzielonej Kupującemu wymaga potwierdzenia Sprzedawcy, wyrażonego każdorazowo w Potwierdzeniu Zamówienia.
7. Ostateczna Cena, o której mowa w ust. 1 powyżej będzie Ceną brutto, obejmującą koszty, o których mowa w ust. 5 powyżej, pomniejszoną o ewentualne rabaty i/lub zniżki, o których mowa w ust. 6 powyżej.
VI. Warunki zapłaty
1. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty Ceny.
2. Cena może być zapłacona, w zależności od wyboru Kupującego, poprzez wykorzystanie jednej
z następujący możliwości:
2.1.w formie przedpłaty za pośrednictwem Operatora płatności (przelew szybki, standardowy i płatność kartą kredytową),
2.2.w formie przedpłaty tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany
w Potwierdzeniu Zamówienia,
2.3.poprzez uiszczenie Ceny na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie wskazanym w fakturze VAT wystawionej Kupującemu, przy czym opcja ta dostępna jest jedynie dla Kupującego niebędącego Konsumentem, któremu Sprzedawca przyznał możliwość uiszczenia Ceny w taki sposób,
co potwierdzać będą informacje na Koncie takiego Kupującego.
2.4.za pobraniem w momencie dostarczenia Towaru do Kupującego.
3. W przypadku metod płatności, w których pole do wprowadzenia danych niezbędnych do zrealizowania płatności pojawia się bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, opłacenie Zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
4. Jeżeli Kupujący wybiera płatność w formie przedpłaty, zobowiązuje się do niezwłocznej wpłaty środków na rachunek bankowy Sprzedawcy. W razie braku wpłaty w terminie 3 dni roboczych (z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy) od dnia złożenia Zamówienia, Zamówienie ulega anulowaniu.
5. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
6. W braku odmiennych, wyraźnych ustaleń Stron dotyczących płatności wynikających z faktur wystawionych przez Sprzedawcę, należności powinny być regulowane przez Kupującego w terminie określonym w fakturze.
VII. Opóźnienie zapłaty Ceny
1. W przypadku nieuiszczenia przez Kupującego Ceny w wyznaczonym terminie, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych za każdy dzień opóźnienia, wynikających z ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz.424 z późn. zm.), a także żądania przedpłaty
za Towary z przyjętych już do realizacji następnych Zamówień.
2. Nieuiszczenie przez Kupującego Ceny należności w terminie upoważnia Sprzedawcę do przerwania dostaw Towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych Zamówień.
3. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku uiszczenia Ceny w ustalonym terminie.
4. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu zakupionego Towaru, chyba że co innego ustalą Strony na podstawie odrębnego porozumienia.
5. Kupujący obciążony zostanie wszelkimi kosztami jakie powstaną po stronie Sprzedawcy w związku z dochodzeniem od Kupującego zapłaty należności wynikających z wystawionej przez Sprzedawcę faktury.
6. Powyższe postanowienia pkt. VII. 1-6 Regulaminu nie mają zastosowania do Kupującego, który jest Konsumentem.
VIII. Gwarancja i rękojmia
1. Sprzedawca udziela gwarancji na wyprodukowane przez niego Towary (dalej: „Gwarancja”), chyba
że opis Towaru, dokumentacja techniczna (dalej: „Warunki Techniczne”) lub treść Potwierdzenia stanowi inaczej.
2. Okres Gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia Towaru, chyba że opis Towaru, Warunki Techniczne lub treść Potwierdzenia stanowi inaczej. Gwarancja jest udzielana Kupującemu
i obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że opis Towaru, Warunki Techniczne lub treść Potwierdzenia Zamówienia stanowi inaczej.
3. Szczegółowe warunki Gwarancji na dany Towar, w tym zakres Gwarancji i wyłączenia, może określać osobna karta gwarancyjna, jeśli wydano ją Kupującemu.
4. Sprzedawca nie udziela Gwarancji na Towary niewyprodukowane przez Sprzedawcę. Towary te mogą być objęte gwarancją producenta Towaru. Jeżeli producent udzielił na takie Towary gwarancji, uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej.
5. W ramach Gwarancji Sprzedawca może dokonać w szczególności:
a) wymiany wadliwego Towaru,
b) naprawy wadliwego Towaru,
c) obniżenia Ceny wadliwego Towaru.
6. Zgłoszenie reklamacyjne w ramach Gwarancji powinno być dokonane przez Kupującego w formie elektronicznej, na adres e-mail wskazany w pkt. VIII. 16 Regulaminu i zawierać:
a) informacje o rodzaju, nazwie i kodzie towaru oraz dacie zakupu Towaru, a także numerze serii – o ile Kupujący posiada taki numer – Towaru, którego dotyczy zgłoszenie,
b) informację o liczbie sztuk albo ilości Towaru, którego dotyczy zgłoszenie,
c) skan faktury VAT obejmującej zakup Towaru,
d) opis charakteru zgłaszanej wady Towaru,
e) datę, miejsce i okoliczności stwierdzenia wady,
f) dokumentację zdjęciową zgłaszanej wady Towaru,
g) informacje o preferowanym przez Kupującego rodzaju świadczenia gwarancyjnego spośród wskazanych w ust. 5 powyżej,
h) dane Kupującego, w tym dane osoby kontaktowej.
7. Sprzedawca może zwrócić się do Kupującego o uzupełnienie informacji niezbędnych do podjęcia decyzji co do dalszej procedury gwarancyjnej, jeśli informacje podane przez Kupującego będą niewystarczające do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego. W razie potrzeby Sprzedawca może dokonać zbadania Towaru w miejscu, do którego, zgodnie z Zamówieniem, nastąpiła dostawa, a Kupujący powinien umożliwić zbadanie Towaru. Po uzyskaniu niezbędnych informacji od Kupującego, Sprzedawca poinformuje Kupującego czy konieczne jest dostarczenie Towaru pod adres wskazany przez Sprzedawcę, z Kupujący powinien wówczas dostarczyć Towar na koszt Sprzedawcy do wskazanego miejsca.
8. Sprzedawca jest odpowiedzialny jedynie za wady fizyczne, które powstały z przyczyn tkwiących
w Towarze wyprodukowanym przez Sprzedawcę. Gwarancją nie są objęte w szczególności uszkodzenia/wady wynikające z nadmiernej lub niewłaściwej eksploatacji lub przechowywania, a także z niewłaściwej obróbki Towarów, w tym przy pomocy niewłaściwego bądź wadliwego sprzętu. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych i wad powstałych wskutek tych uszkodzeń ani zużycia Towarów wynikającego z ich normalnego użytkowania, o ile ich zużycie nie wynikało z ukrytych wad produkcyjnych lub materiałowych. Gwarancją nie są objęte Towary, które zostały użyte w procesie produkcyjnym przez Kupującego, pomimo iż zawierały wady, które mogły zostać wykryte przez Kupującego. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia/wady Towarów wynikające z działania siły wyższej.
9. Wszelkie wady fizyczne, które powstały z przyczyn tkwiących w Towarze wyprodukowanym przez Sprzedawcę, których stwierdzenie przez Kupującego nie było możliwe przy dostawie/wydaniu Towarów, Kupujący powinien zgłosić Sprzedawcy zgodnie z ust. 6 powyżej nie później niż w ciągu 3 dni od dnia ich wykrycia. Niedotrzymanie tego terminu zwalnia Sprzedawcę z odpowiedzialności gwarancyjnej
i wszelkich roszczeń z tytułu gwarancji.
10. Sprzedawca wykonuje swoje obowiązki wynikające z udzielonej Gwarancji w terminie do 30 dni od dnia uzyskania kompletnych informacji niezbędnych do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, przy czym czas ten może ulec wydłużeniu z uwagi na działanie siły wyższej lub brak należytej współpracy ze strony Kupującego. Nierozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego w tym terminie nie oznacza uznania zasadności zgłoszenia przez Sprzedawcę.
11. W razie uwzględnienia reklamacji, ostatecznego wyboru świadczenia gwarancyjnego dokonuje Sprzedawca.
12. Ewentualne różnice pomiędzy wyglądem (wizualizacji) Towarów na fotografiach, grafikach, itp. znajdujących się w witrynie Sklepu Internetowego a ich rzeczywistym wyglądem, nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Kupującego wobec Sprzedawcy.
13. Gwarancja obejmuje wyłącznie Towary użytkowane lub przechowywane w sposób prawidłowy, zgodny z ich przeznaczeniem i z ewentualnymi instrukcjami lub zaleceniami Sprzedawcy.
14. Cesja uprawnień z tytułu Gwarancji, przysługujących Kupującemu, wymaga zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie co najmniej dokumentowej, pod rygorem nieważności.
15. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towary wobec Kupującego zostaje wyłączona, na co Kupujący wyraża zgodę poprzez zaakceptowanie warunków Regulaminu.
16. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne powinny być dokonywane na następujący adres mailowy: bok@hubix.pl.
17. Powyższe postanowienia pkt. VIII. 1-15 Regulaminu nie mają zastosowania do Kupującego, który jest Konsumentem.
18. Do Umów sprzedaży zawieranych z Konsumentem stosuje się przepisy Rozdziału 5A Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.z 2014 r. poz. 827 ze zm.; „Ustawa”), które określają odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Towaru z Umową. Wyciąg z przepisów stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
19. Konsument powinien wskazać w reklamacji na czym w jego ocenie polega brak zgodności Towaru
z Umową oraz określić czy żąda naprawy czy wymiany Towaru. Sprzedawca udzieli odpowiedzi
na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Do procedury rozpatrywania reklamacji Konsumenta zastosowanie mają przepisy wskazane w załączniku nr 1 do Regulaminu.
IX. Dostawa i odbiór Towaru
1. Terminy dostaw będą określane przez Sprzedawcę w Potwierdzeniu Zamówienia.
2. Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Towaru:
a. dostarczenie Towaru przez Sprzedawcę,
b. przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
c. odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Główna 43, Huta Żabiowolska, 96-321 Żabia Wola,
d. odbiór przez Kupującego za pośrednictwem wybranego przez niego przewoźnika, pod adresem wskazanym w lit. c powyżej.
3. W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin albo W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach dostawy, Kupujący
ma możliwość żądania dostarczenia Towarów częściami lub też dostarczenia wszystkich Towarów
po skompletowaniu całego zamówienia. W przypadku żądania przez Kupującego dostarczenia Towarów częściami, koszty dostawy wskazane w Potwierdzeniu Zamówienia mogą ulec zwiększeniu.
4. Dostawa Towarów odbywa się na terenie krajów Unii Europejskiej. W pozostałych przypadkach warunki i sposób dostawy wymagają odrębnych ustaleń poczynionych przez Kupującego ze Sprzedawcą.
5. Dostawa Towarów jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towarów są wskazywane Kupującemu na stronie Sklepu Internetowego, zaś ostateczne koszty dostawy wskazywane są w Potwierdzeniu Zamówienia.
6. Odbiór osobisty Towarów przez Kupującego jest bezpłatny.
7. Bieg terminu dostawy rozpoczyna się od dnia doręczenia Kupującemu Potwierdzenia Zamówienia. Termin uważa się za zachowany, jeżeli Towar zostanie wydany w oznaczonym dniu upoważnionej
do odbioru Towaru osobie, w tym spedytorowi lub przewoźnikowi z magazynu Sprzedawcy.
8. Kupujący stwierdza odbiór Towaru przez podpis upoważnionej osoby złożony – stosownie
do okoliczności – na fakturze VAT, na dowodzie WZ lub na dokumencie przewozowym.
9. Kupujący przy odbiorze przesyłki jest zobowiązany do sprawdzenia, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu (integralność opakowania i inne widoczne szkody), a także spisania w momencie dostawy, w obecności przewoźnika, protokołu o stanie przesyłki w sytuacji podejrzenia szkody.
10. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu Towarów dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonych Towarów z Zamówieniem. W zakresie zgodności dostawy z Zamówieniem Kupujący, pod rygorem utraty dalszych roszczeń, zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: jakość, ilość i asortyment dostarczonego Towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej niż do 3 dni roboczych) zgłosić Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie, sporządzając protokół niezgodności, który zostanie podpisany przez Kupującego oraz przewoźnika (albo przedstawiciela Sprzedawcy, jeśli Towar był wydawany bezpośrednio przez Sprzedawcę). Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy. Po upływie terminu, o którym mowa w niniejszym ustępie Strony uznają, że Kupujący otrzymał Towary w uzgodnionych ilościach i jakości.
11. Jeżeli Sprzedawca opóźni się z realizacją dostawy dłużej niż o 14 dni lub jeżeli jej realizacja stanie się niemożliwa, Kupujący może odstąpić od Umowy w zakresie opóźnionej dostawy lub pozostałych niezrealizowanych dostaw, jednak bez prawa do żądania odszkodowania z tytułu niezrealizowanych
w terminie dostaw. Prawo do odstąpienia od Umowy nie dotyczy jednak dostawy Towarów wykonanych według wytycznych Kupującego. W zakresie wyżej wskazanych Towarów Strony zobowiązane
są do współdziałania celem ustalenia nowego terminu realizacji dostawy. W każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu opóźnień i z tytułu nieterminowego dostarczenia Towarów ogranicza się do wysokości rzeczywistej straty Kupującego, jednak nie większej niż wartość Zamówienia lub Towaru, co do których powstaje nieterminowość w dostawach.
12. Sprzedawca nie odpowiada za żadne szkody wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów
w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane działaniem przewoźnika lub spedytora.
13. Powyższe postanowienia pkt. IX. 9-12 Regulaminu nie mają zastosowania do Kupującego, który jest Konsumentem.
X. Zawiadomienia
1. Zawiadomienia dotyczące Zamówienia dokonywane będą w formie elektronicznej, na adres e-mailowy Kupującego wskazany w Zamówieniu lub w formie pisemnej listownie, drogą pocztową na adres korespondencyjny Kupującego wskazany w Zamówieniu.
2. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia Sprzedawcy o zmianach swojej firmy (nazwy), siedziby, adresu e-mail, adresu dla doręczeń, adresu do korespondencji, które zaistnieją
w czasie realizacji Umowy i mogą mieć znaczenie dla prawidłowego wykonania Umowy przez Sprzedawcę, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres eshop@hubix.pl
3. W przypadku wystąpienia po stronie Kupującego zmian własnościowych, formy prawnej, itp., Kupujący niezwłocznie poinformuje Sprzedawcę o wszystkich zmianach mogących mieć wpływ na poprawne wykonanie Umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres eshop@hubix.pl
4. Kupujący i osoba trzecia wstępująca w wyniku powyższych zmian w prawa i obowiązki wynikające
z Umowy, zobowiązani są solidarnie do uregulowania zaległych należności wobec Sprzedawcy. Od dnia otrzymania informacji o zmianie podmiotowej występującej po stronie Kupującego, wszelkie bieżące zobowiązania wobec Sprzedawcy wynikające z Umów objętych niniejszym Regulaminem będą regulowane przez osobę trzecią.
XI. Siła Wyższa
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewywiązania się z zobowiązań wynikających z Umowy, jeżeli było to spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy i których nie można było uniknąć (siła wyższa).
2. Do chwili ustania przeszkody Sprzedawca może wstrzymać lub ograniczyć dostawę, względnie odstąpić od Umowy.
3. W przypadku wstrzymania lub ograniczenia dostawy, bieg terminu dostawy ulega zawieszeniu,
co do całości lub części dostawy objętej wstrzymaniem, do chwili ustania przeszkody.
XII. Odpowiedzialność
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy, polegające na utracie przez Kupującego korzyści, które ten uzyskałaby, gdyby szkody nie wyrządzono. W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za utratę spodziewanych przez Kupującego zysków ani stratę spowodowaną przerwami w działaniu lub zwiększone koszty działania.
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, jeżeli Towar był użyty przez Kupującego w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, w którym powstały szkody w wyniku błędów wykonawczych i projektowych osób trzecich oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta.
XIII. Odstąpienie od Umowy
1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w sposób i w terminie określonych w art. 27 Ustawy oraz we wzorze formularza odstąpienia od Umowy. Wyciąg z przepisów art. 27 – 38 Ustawy wraz z wzorem formularza odstąpienia od Umowy stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
2. W przypadku odstąpienia od Umowy, zwraca się Konsumentowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru).
3. Koszty zwrotu Towaru w przypadku odstąpienia od Umowy, jakie ponosi Konsument, określa art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy, których treść wskazana jest w załączniku nr 2 do Regulaminu.
4. Wyłączenia prawa odstąpienia od Umowy Konsumenta określa art. 38 Ustawy, którego treść wskazana jest w załączniku nr 2 do Regulaminu.
XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na dążenie do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawieranymi Umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
XV. Postanowienia końcowe
1. Jeżeli poszczególne postanowienia Regulaminu z jakiejkolwiek przyczyny stałyby się nieważne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
2. Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów mogących wyniknąć w związku
z wykonaniem Umów. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy właściwym
do rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym innym niż Konsument będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.
3. Sklep Internetowy nie stosuje kodeksu dobrych praktyk o którym mowa w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. z 2007 Nr 171 poz. 1206 ze zm.).
4. Kupujący nie jest zobowiązany do złożenia kaucji lub udzielenia jakichkolwiek innych gwarancji finansowych.
5. Do kwestii nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego,
w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.
6. Regulamin stosuje się do Zamówień złożonych od dnia 29 listopada 2024 roku.
7. Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn prawnych, technicznych lub organizacyjnych.
8. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony na stronie Sklepu Internetowego co najmniej na 7 dni przed jego wejściem w życie. Do zamówień złożonych przed dniem zmiany Regulaminu będzie miał zastosowanie Regulamin w wersji obowiązującej na dzień złożenia zamówienia.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Rozdział 5a. Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta
Art. 43a [Zastosowanie przepisów rozdziału]
1. W razie braku zgodności towaru z umową konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym rozdziale. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące towarem, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, 1615, 1890 i 1933).
2. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.
Art. 43b [Towar zgodny z umową]
1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
3. Do towarów z elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4 stosuje się odpowiednio.
4. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
5. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
1) zostało ono przeprowadzone przez przedsiębiorcę lub na jego odpowiedzialność;
2) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2.
Art. 43c [Odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową]
1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
2. Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
3. W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
Art. 43d [Naprawa lub wymiana]
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
Art. 43e [Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpienie od umowy]
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;
2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;
5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
2. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
3. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
5. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
7. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Art. 43f [Powstrzymanie się z zapłatą ceny] Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez przedsiębiorcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e.
Art. 43g [Odstępstwo, gwarancja]
1. Odstępstwo od warunków gwarancji określonych w reklamie na niekorzyść konsumenta jest bezskuteczne, chyba że oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie przed zawarciem umowy zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej reklama została przeprowadzona, lub w porównywalny sposób.
2. Gwarancja trwałości nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż określone w art. 43d.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
Art. 27 [Termin na odstąpienie od umowy]
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
2. Jeżeli konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni.
Art. 28 [Bieg terminu do odstąpienia od umowy] Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
Art. 29 [Skutki braku informacji o prawie odstąpienia od umowy]
1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2.
2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed wygaśnięciem tego prawa zgodnie z ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach, a w przypadku, o którym mowa w art. 27 ust. 2 - po 30 dniach, od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.
Art. 30 [Oświadczenie o odstąpieniu od umowy]
1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
4. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.
Art. 31 [Uznanie umowy za niezawartą]
1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
2. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Art. 32 [Obowiązek zwrotu płatności]
1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 32a [Zasady wykorzystywania treści]
1. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przedsiębiorca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę;
3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
2. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, przedsiębiorca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę.
3. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od przedsiębiorcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony przedsiębiorcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
4. W przypadku odstąpienia od umowy przedsiębiorca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 2.
Art. 33 [Zwrot kosztów dodatkowych] Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Art. 34 [Zwrot rzeczy, zmniejszenie wartości rzeczy]
1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
1a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
Art. 35 [Obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy]
1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Art. 36 [Zwolnienie konsumenta od kosztów] Konsument nie ponosi kosztów:
1) świadczenia usług, dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej w przypadku, gdy nie są one oferowane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej, w całości lub w części, za czas do odstąpienia od umowy, jeżeli:
a) przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy i skutkach jego wykonania zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 lub
b) konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2;
2) dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
a) konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2, lub
b) konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody, lub
c) przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Art. 37 [Umowy dodatkowe, wygaśnięcie]
1. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
2. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy.
Art. 38 [Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy]
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
2. Przepisów ust. 1 pkt 1-3 i 5 nie stosuje się do umów zawieranych podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz adres e-mail]
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.